Kolagen do picia – czy to działa?

Kuracja kolagenowa

Kolagen zażywany w postaci płynu, doustnie, jest szybko i skutecznie wchłaniany, a także przyswajany przez organizm. Dzięki temu można łatwo uzupełnić jego niedobory, poprawić zdrowie i urodę. Już w ciągu 6-12 godzin po wypiciu dawki kolagenu notuje się wzrost jego zawartości w organizmie, a wyższy jego poziom utrzymuje się do 48 godzin. Pierwszy podnosi się poziom kolagenu w skórze, a następnie w chrząstkach stawowych. Regularne spożywanie kolagenu pomaga uzupełnić jego niedobór i poprawić sprawność stawów, nawet u osób w podeszłym wieku. Jak działa kolagen? Przede wszystkim odmładza i odżywia tkanki. Znosi część dolegliwości związanych z wiekiem, jak bóle stawów, reumatyzm, przeciążenie kręgosłupa. Wzmaga ruchomość stawów, a także hamuje wypadanie włosów, wypełnia zmarszczki powstałe na skórze. Warto pomyśleć o skomplementowaniu kolagenu już przy pierwszych oznakach starzenia, ponieważ szybkie działanie zdecydowanie przekłada się na widoczny, odczuwalny efekt. Płynny kolagen odmładza komórki narządów, może więc zapobiec lub opóźnić wystąpienie dolegliwości i chorób.

Kolagen do picia

Kolagen – eliksir młodości

Aby być pewnym, że preparat przyniesie pożądany skutek, warto zaopatrzyć się w sprawdzony, pełnowartościowy i czysty kolagen. Należy przy tym uważać na preparaty, których główny składnik stanowią różnego typu wypełniacze, konserwanty i barwniki. Czysty kolagen może zdziałać wiele dobrego dla zdrowia i pomóc w dłuższym zachowaniu młodości, nie tylko osobom starszym, ale i młodszym dorosłym.

Kolagen – dawkowanie

Kolagen przyjmowany doustnie kupuje się w postaci proszku nieposiadającego żadnego wyczuwalnego smaku. Można go dodawać do wody, koktajlu, soku owocowego lub innych napojów. Zwyczajną, dzienną dawką powinno być około 5 gram, czyli jedna łyżeczka proszku. Warto łączyć kolagen z witaminą C, najlepiej w naturalnej formie. Świetnie sprawdzają się więc kolagenowe koktajle z owoców o dużej zawartości tej witaminy, na przykład truskawek. W sezonie są naprawdę pyszne, a poza nim można użyć mrożonych owoców, niemal tak samo dobrych. Oczywiście truskawki nie są jedyną opcją – koktajl owocowy z dodatkiem jogurtu, miodu czy siemienia lnianego można przygotować z niemal wszystkich owoców i niektórych warzyw. W ten sposób przyjmowanie kolagenu staje się przyjemnością, nie tylko obowiązkiem dla zdrowia.